Foglalkozások
Bölcsődei csoportjainkban minden nap vannak fejlesztő “foglalkozások”, melyek 5 nagy nevelési területetet ölelnek fel:
mozgás
anyanyelvi, irodalmi nevelés
ének-zene tevékenység
alkotó tevékenység
környezeti nevelés
A bölcsődei zenei nevelés célja a gyermek zenei érdeklődésének felkeltése. Az énekes játékok, mondókák „eléneklése”, ismételgetése, a kisgyermeknevelő spontán dúdolgatása, dalolása egy olyan miliőt hoz létre, melyben a gyermek jól érzi magát és maga is szívesen utánoz, önként kezd el énekelni. Mindezek támogatják a gyermek érzelmi- és beszédfejlődését, az éneklési készség kialakulását. Nyitottak lesznek a környezet zörejei és a zenei hangokra is. Miközben – a kodályi elvekhez híven – átadjuk a gyermeknek az értékes zenei anyag gyöngyszemeit, a gyermek zenei készségei észrevétlenül és szabadon fejlődnek az éneklés hallgatása vagy akár játék közben is. A gyerekeknek fiziológiás jó élményt nyújt a kisgyermeknevelő kellemes és kedves énekhangja, puha érintése, a közös játék élménye, a dalok lüktetése, ismétlődése. Megfigyelések alátámasztják, hogy ahol több az énekszó, ott derűsebbek, egészségesebbek, kiegyensúlyozottabbak a gyerekek. A zene, az ének a gyermekek és a kisgyermeknevelők lelki egészségét is védi.
A bölcsődében zajló fejlesztés, az óvodai nevelőmunkát készíti elő, hiszen nem az a fontos, hogy mennyi dalt tanult meg a gyermek eddig, hanem az, hogy szívesen hallgatja-e az énekeket, dúdol-e magában dalokat, mozgásával leköveti-e az adott mondóka lüktetését, illetve az egyik legfontosabb, hogy mennyire ejti tisztán már a szavakat. Ha mindent megtettünk a zenei képességek kialakításával és fejlesztésével kapcsolatban, akkor az óvodai első éves nevelőmunkát is elősegítettük. A legfontosabb szempont, hogy a zene minden gyermek számára elérhető legyen.